об антихристе слово...

Добро пожаловать на наш форум!
Аватара пользователя
ΙΠΣΙΣΣΙΜΥΣ
Магистр Основатель Проекта ОТЗ
Магистр Основатель Проекта ОТЗ
Сообщений: 40250
Зарегистрирован: 19 апр 2013, 23:57

об антихристе слово...

Сообщение ΙΠΣΙΣΣΙΜΥΣ »

Глава 1
Н а ч а л о к н и г и с е й и и з ъ я в л е н и е ,
ч т о е с т ь р е ч ь с и я « а н т и х р и с т »
«Во свете ж и в ыи неприступнем, И же сыи С и я н ие славы Отчи,
Господь наш Исус Христос , Свет и с т и н н ы й, И же просвещае т вся-
каго человека грядущаго в м и р , якоже и Сам Той рече , глаголя: Аз
свет в м ир приидох, ходите, дондеже свет имате, да тма вас не имет:
и ходяй во тме не весть камо идет» (Ин., 12,46,35). И паки: «Аз есмь
свет миру, ходяи по мне, не имать ходити во тме, но имат ь свет жи­
вотный». К сему же Свету истинному живому Богу припадаем, моля-
щеся, кождо в себе, вопия зовущи: « П р и з ри и услыши мя, Господи
Боже мой, просвети очи мои, да не когда усну в смерть» (псалом 12).
И паки: «Открый очи мои, и разумею чудеса от закона твоего. Пути
оправданий твоих вразуми мя, и настави мя на путь заповедей твоих»
(псалом 118). И се есть путь и с т и н н ы й, сиречь заповеди Б о ж и я , по
нему же ходиша вси святии, и се есть путь царский, якоже писание
глаголет: «Путем царским ходите, не уклояющеся ни на /десно, ни на
шуе» (Числ., 20,17). «Многия бо неправды пути, правды же т о ч ию
един. Заблуждение бо различно и многолично, и безчинна некакова
вещь, истина же едина: не т о ч ию сие глаголет о догматех, но и жи­
тельстве» (Апостол Толковый, зач. 80, л. 239). И в таковых путех
безчисленных н е ц ыи в ведении заблуждают, не хотяще по узкому
пути ходити, но избравше себе различны иутие неправды, по них же
ходяще, самохотне погибают, якоже глаголет писание : «Яко кождо
искушается, от своея п о х о ти влекомь и прельщаемь» (Иак., 1, 14).
И паки суть нецыи заблуждают от неведения и неиспытания боже­
ственнаго писания.
«Велия бо с т р е м н и на и пропаст ь глубока писаний неведение ,
сие и ереси породило есть, сие и ж и т ие растленно введе» (Марга­
рит, слово 3 о Лазаре)- «Сие всяческим в и н о в но есть злым, еже не
ведети писаний» (на П о с л а н ие коласаем нравоучение 9). «Велико
зло, еже не ведети писания , от сего безчисленна я злая раждаются, от сего л ю т ый возрасте е р е т и ч е с к ий недуг, от сего небрегома и
неисправлена жития» (Алфа и Омега, гл. 82, Н и к он Ч е р н ыя Горы,
сл. 8). Паки же от растленнаго и неисправленнаго жития бывае т со­
вершенное неразумие и погибель, якоже пишет: «Се тма жестока в
недоумении их погибоша, заме не имеша мудрости. И с т о ч н ик же , и
мать, и корень мудрости добродетель, а все лукавство от безумия
начинается. Темже и глаголет: зачало премудрости страх Господень»
(Алфа и Омега, гл. 19 и 82). «Что ради не разумеваем почитаемых?
Аз убо мню, яко имамы сердце непокориво и гневливо и самомниво,
и того ради не разумеваем писаний. Якоже Соломон рече, в злохит-
рую душу не внидет премудрость» (Соборник. гл. 39. л 448). «Нич-
т о же бо тако н е с м ы с л е н но и буее, якоже грех» (Алфа и Омега ,
гл. 14, (ссылка на) нравоучение на Послание Коринфом). «Зриши ли,
како ничтоже есть несмысленнейше человека, живущаго во гресе»
(на Евангелие от Матфея нравоучение 11). Отсюду научаемся, яко в
лепоту глаголаше Христос: яко творяй злая не приходит к свету, и
яко нечистое житие возбраняет высоким догматом, не оставляя про-
зрительному явитис я помышления . Якоже убо несть мощно в пре­
лести сущу и право живущему пребыти в прелести когда. Сице несть
удобно в лукавстве воспитавшемуся (сиречь в беззаконии живуще­
му) воззрети скоро на сущую в нас догмат высоту, но достоит всех
очищатис я страстей хотящему л о в и ти истину, еже бо сих свобо-
дився и п р е л е с ти свободится , и получит истину» (Беседа 8 на
1- е Послание Коринфом). «И везде многое о ж и т и и тщание твори-
ти Господь повелевает: не возможно бо человеку праве живущу, и от
всех страстей свобождену, презрену быти когда, но аще и заблуди-
ти прилучится ему, вскоре его Бог ко истине приведет» (на Еванге­
лие от Матфея беседа 24). Плотский человек, сиречь , иже к настоя­
щим иригвоздивыйся , и в тех выну сый, и духовнаго действа кроме
быв везде отъити може т и заблудити идеже хощет. Слуга же Духа,
и от инаго водимый и обводимый, не может властен быти своего
х о т е н ия всюду, сущей оттуду власти привяза в е» (Беседа 3-я на
2- е послание Коринфом). Ельма убо мнози пути, ведущии в погибель,
и мнози учители неправде, о нихже апостол глаголет: «Возлюблен-
нии, не всякому духу веруйте, но искушайте духи, аще от Бога суть.
Яко мнози л ж е п р о р о цы изыдоша в мир, прельщающе и прельщае-
ми» (1 Ин., 4, 1-2 Т и м . , 3 , 13). О сих и Сам Господь сказует, научая,
како познавати их и блюстися от них: «Внемлете же от лжих про­
рок, иже приходя т к вам во одеждах овчих, внутрь же суть волцы
х и щ н и ц ы. От плод их познает е их» (Мф., 7, 15). Сие же р е ч е н но Господем, сугубо в святоотеческих писаниях приемлется , сиречь о
еретиках, еще же и о тех, иже ж и т ие растленно имущих, лице же
добродетели являющих» (на Матфе я беседа 23).
Нужно же есть сих познати комуждо нас, да не некто паче чая­
ния сия постраждет. Вельми бо процветае т греховное нечестие и
священнаго писания небрежение , паче же и развращение по своим
кождо похотем. Темже убо и не удобно есть таковым уразумети ис­
тую силу божественнаго писания , и не заблудити. И о сем много бы
п о т р е б но есть глаголати, обаче да глаголет комуждо совести своея
обличение . П о н е же нам настоит днесь долженствующее беседо-
словие не яко о сих весьма взыскати, но общаго всех врага и против­
ника Христова, сиречь антихриста, божественным писанием пока-
зати, елико вразумит нас Господь по Своей Его прещедрой милости
и о т к р ы е т ум разумети писания духоносных отец, священное любо­
мудрие святых апостол, и пророк лежащее о сем предсказание, иже
прежде толиких времен прорекоша . Я к о имамы оскорблени б ы ти
во время пришествия самаго того антихриста , хотящего быти при
самой уже кончине м и р а сего. Сказаша же и действа пришествия
его: яко родитис я имать от скверныя девицы, от простаго рода, от
е в р ей суща, и яко во образ е человечестем будет, и яко царем и
богом прозоветс я и покажется, зане имать чудеса с о т в о р и ти велия
и страшна, и тем прельстити многая, аще возможно и избранныя. И
яко в то время послет Господь пророки Своя, Илию и Еноха, челове­
ком во о б р а щ е н ие и утвержение , ему же во обличение , он же , ем,
убиет их. И яко воцарится время уреченно, рекше три лета и шесть
месец. И яко поклонившихс я ему запечатлеет своею печатию, иму­
щею число 666. И яко в т о время н е и з р е ч е н ны скорби будут, яковы
же не бывали от сложения мира. И о всех сих святии о т ц ы, извест­
но предсказавше, предаша последним родовом: темже и сбытися
н е о т р о ч н о подобает во свое время на кончину времен.
Н е ц ыи же из н ы н е ш н их людей, паче же из покрещеванцев , о
всех сих инако возмудрствоваша, что и повсеместно утверждают,
аки бы всем сим уже сбывшимся. Мнят же б ы ти в духовном т о ч ию
смысле, а не паче и в чувственном действе. И сим убо тако быти
утверждают- свидетельства же о всех сих таковаго их мудрования
священным писанием доказывают. Обаче же, аще и писанием дока­
зывают, но не бывает и с т и н но таковое их доказательство сих ради
двух вин. Первая, яко они к таковому мнению приводят в свидетель­
ство писание таково, еже (втораго или третьяго разсуждения или
толкования, ибо в Святом писании иногда многосугубо бывает тол-кование) святыми отцы сказанное преноснс или иносказательне. А
разум сущий, протолкованный теми же отцы святыми, того оставля­
ют не причем, закрывающе его и попирающе иносказательным пре-
носным тем толкованием. Вторая же , яко они к свидетельству тому
писание взимают на мнозе от негде от инаго разума и не о сих речен-
ное , и тое писание п р е н о с я т к другому разуму, яко да поставят и
утвердят свое мудрование, и чре з сия не т о ч ию не истинствуют, но
и великое бывае т божественному писанию насилие. Сему же быва-
ти не безбедно есть, сего ради и запрещено деяние таковое , якоже
в Книг е К и р и л о в ой пишет, глаголя: «Ниже собирати р е ч е н ия от
писания, о ином и ином глаголанная, насиловати тех ко иному разуму,
да волю нашу поставим» (гл. 37, л. 401 об.). Еще же чре з сицевое
таковых о сем мудрование не т о ч ию бывает едино просто насилова­
ние , но и велие п р о т и в л е н ие же и развращение священному писа­
нию, пророческому и евангельскому п р о р е ч е н ию и святых апостол
преданию, и богоносных о т ец сказанию. Аще же едину йоту или
черту от священнаго писания развратити, то беду души немалу при­
носит: убо кольми паче не безбедно будет, толико о сих множество
писаний во и н ый разум превратити, сущий же разум, протолкован­
н ый уже святыми о т ц ы, — и того оставити аки лжива, стати же при
своем мнении, аки при истиннем. И сего ради таковое мудрование
показуется корнем и м а т е р и ею неправде и многому заблуждению-
темже и б о я з н е н но есть, да негли и в ересь вменится. Сего ради
нужно есть и зело потребно божественным писанием с великим
взысканием объявити, яко не духовное т о ч ию разумение, но и чув­
ственное п р и ш е с т в ие о а н т и х р и с т е мудрствовати подобает. Аще
же и недовольны есмы мысленною силою к таковому подъятию, си­
р е чь историографскому о сем показанию и опасному ведению, же
весьма и изъяснению, но за хотящих наследовати благоразумие, яве,
яко с тем и спасение , и в недежде на О т ца небеснаго, Ему же поспе-
шествующу и слово утверждающу, коснемся повести. Н о прежде
даже не внидем в сказание о самем том антихристе , убо подобает
перве е изъявити о р е чи антихриста .
В О П Р О С. Ч т о значит сие р е ч е н и е — антихрист ?
ОТВЕТ. З н а ч ит сие противника Христова: сие же р е ч е н ие есть
греческое , сложенное же от двою р е ч и ю: егда бо начинаетс я ре-
чется анти, и сие знаменует противника . Егда же речетс я христ:
хрис т же есть помазан. Называется же и мессиею, а и мессия ска-
зуется тоже помазан: хрисмаубо гречески, месса же еврейски. И тако
обоя сия р е ч е н ия анти и христ, совокупя во едино, бывает анти-христ, с и р е чь п р о т и в н ик Христу. Сие же яко тако суть, божествен­
ным писанием утвердитися может. С в я т ый апостол Павел пишет :
«Яко аще не п р и и д е т отступление прежде , и открыетс я человек
беззаконию, сын погибели, противник» (2 Сол., 2, 3—4). И святый
И п п о л ит глаголет: «Во всех изравнитис я хоще т Спасу нашему со-
п р о т и в н ик и сын погибельный» (Соборник, гл. 8). И в синоксаре в
неделю мясопустную глаголется о втором пришествии Христове :
«И яко преди Его пришествия прииде т с о п р о т и в н ик Христу». И
п р е п о д о б н ый И о а н н Дамаскин глаголет: «Не к нам приидет, но к
иудеом- не за Христа, но на Христа, сего ради и антихрис т глаголет­
ся» (книга 4, гл. 27). П о д о б но сим и в п р о ч их святых книгах обрета­
ется. И сицевое есть сказание о р е ч е н ии сем, антихрист. Обаче
вестно да будет, я к о сие не имя ему есть, н о п р и л и ч н о е ему по про­
тивлению наречение . Имя же его ниже по последованию покажем.
Зде же перве е сказати подобае т от святаго писания, еже ч т о есть
той антихрист , и кто сей хоще т быти. Глава 2
С к а з а н и е , ч т о е с т ь а н т и х р и с т , и к т о с е й б у д е т
Антихрис т убо есть истый и начальнейший супостат и враг
Христов, и гонитель великий, иже п р и й ти имать при кончине мира
сего. Н ы н е же н е ц ыи и н а к о о сем мудрствуют и м н о г о о б р а з но
а н т и х р и с т а разумеют. Убо а н т и х р и с т а мня т б ы ти н е ч е с т и е , или
неправославие , или ереси, или отступление, сиречь от веры право-
славныя. И н и и же мнят антихрист а быти самого диавола, или сата­
ну. И другие мнят антихрист а быти Иисуса, ради прибавления лите­
ры «и» осьмеричныя. А другие антихриста мнят быти папу римскаго
по отступлении. Н е ц ыи же антихрист а мнят быти российскаго им­
ператора. А и н и и, паче же и мнози, антихрист а мнят быти всех ере­
тиков. И н и и же еще нечто таково называют и мнят быти антихрис­
том. Обаче вся сия таковых м н е н ия кроме истины суть, и вси тако
мудрствующий весьма заблуждают в с т р о п о т н ых путех своих мне­
ний. А яко тако есть, познавается многими обстоятельствы святаго
писания и яснейшаго святых отец сказания, иже на мнозе о антихрис­
те сказуют, таковаго же мнения не имеют, но единомудренно явля­
ют, яко он во образ е человека, или, паче, яко человек будет, а не
сатана, ниже и но что. И о сем святый апостол Павел явственно
сказует, глаголя: «Яко аще не прииде т отступление прежде, и от-
крыетс я человек беззаконию», и проча я (2 Сол., зач. 275). На сию
строку святый И о а н н Златоустый в беседах сицево толкование тво­
рит: «Кто же есть сей, убо ли сатана? — Н и к а к о ж е , но человек не­
кий, всякое егово п р и е м л яй дей». На сем убо месте примечат ь на­
добно есть, яко что есть антихрист , апостол о нем глаголет, и чело­
века его быти предает. Такожде и Златоуст, стих сей толкуя, не
преведе разума апостолова на что-нибудь иное , сиречь сего челове­
ка не претолкова инако, и не рече , яко есть диавол или ереси, или
отступление , или и но что таково, но сказует т о же человеку ему
быти. И кто н ы не вторый Златоуст явится, иже бы могл после тол-кования его инаково толкование наводити, его же он не наведе? Еда
ли не разуме, Х р и с т о в а уста имея , п и с а но бо есть: «Златоустова
уста, Христов а уста» (Триодь в неделю Пасхи). П а ки той же на вы-
ш е р е ч е н н ый стих в Толковом Апостоле глаголет: «Яко не сатана
сей будет, но человек некий, и всякий обра з сатанин получивыи»
(зач. 275). Такожде и Ефрем святый в книге своей глаголет: «Родит
бо ся воистинну от ж е ны скверны сосуд ему (сиречь диаволу), не
сам родится сатана, но во обра з его прииде т прескверный я ко тать»
(слово 105). И в синоксаре в неделю мясопустную сице о нем глаго­
лет: «Обаче не сам диавол в плоть п р е т в о р и т с я , якоже из Дамаска
(Иоанн) глаголет, но человек из блуда родится , и все сатанино дей­
ство подымет». И И п п о л ит святый о нем сице сказует: «Во образ е
человечи явися Господь, и т ой (сиречь антихрист ) подобне во об­
разе человечи изыдет» (Соборник, гл. 8). И в Книге о Вере во гла­
ве 30-й пишет, глаголя: «А той антихрис т человек будет беззакония
сын». В К и р и л о в е книге в знамении 8-м сице писано: «Помощь диа­
вол себе взяв буих с о п р о т и в н и к о в ожидание , наипаче же от жидов
приведе т беззаконна человека, волхва, еретика , отметника , чаро­
дея» и прочая . П р е п о д о б н ый И о а н н Дамаскин в книге 4-й, в сло­
ве 27-м о антихрист е глаголет: «Не сам убо диавол будет человек,
по Господню вочеловечению, да не будет, но человек из блуда ро­
дится и подыме т все действо сатаны- проведый бо Бог безместное
удущаго его п р о и з в о л е н ия попустит вселитися в него диаволу». В
Апокалипсисе, в главе 19-й, святый Иоанн Богослов глаголет: «И ят
бысть зверь и с ним л ж и в ый пророк , жива ввержена быста в е з е р о
огненное». На сие святый Андрей сицево т в о р ит толкование : «Яко
антихрис т и л ж и в ый пророк, сия оба в телеси неистлеема, вверже­
на будут в геенну огненную, еже има будет смерть и убиение Хрис­
товым повелением».
Вси же святии отцы тако мудрствуют о антихристе , не в пре-
носном коем смысле, но в самом истинном человеческом образ е
быти ему сказуют- и что сего сказания я с н е й ше толиких и таковых
учителей? Паче бо света вещественна очеса умнии просвещают, и
паче трубы и грома ушеса душ наших оглашают. Где убо глаголющий
и мнящий, якобы антихрис т сатана есть, или ино что таково? Толи-
ко бо святых отец сие отрицают : вси же сказуют, яко человек будет.
Развращающий же Святое писание зде обретают удобно место раз­
вращению, убо глаголют: аще антихрис т человек есть, то человек
есть и папа римский, такожде и и м п е р а т о р российский, и се анти­
х р и с т есть. Однако, аще истиннолюбно о сем разсмотрети кто хощет, той
уведети може т многими посредствы, яко российский царь непри­
личествует б ы ти антихристом сих ради вин:
П о н е же сей российский царь не от иудейска есть рода: той же
а н т и х р и с т от иудей родится . П о н е же сей рода царскаго: т ой же
не от царей, ни от царска рода быти хощет (ниже , гл. 12). П о н е же
сей токмо царем есть и нарицается , а той царем и богом имать про-
зватися (ниже, гл. 12). П о н е же сей никого же принуждает, дабы ему
вместо Бога покланялися: той же сице не покланяющихся мучити и
убивати будет (ниже, гл. 15 и 17). П о н е же сей н и ч т о же дивно со­
твори мечтанием: той же имать т в о р и ти мечтанием таковая чудеса,
яковаже и Христос содея (ниже, гл. 12). А понеже сия тако суть,
убо явственно есть, яко папа римский, наипаче же царь российский
несть антихрист, такожде и п р о ч и й таковии человецы, чре з сия же
признаются , яко они не суть антихристи. Аще же е р е т и цы и мучи­
тели нарицаютс я антихристи, обаче нарицаютс я тако по некоему
уподоблению, а не по самосущественному истиннословию: исти­
ною бо не суть антихристи, но его предотечи, и о сем покажется во
главе третьей.
Н е ц ыи же паки называют отступление антихристом, приводя-
ще писание от бесед Иоанна Златоустаго, якобы он (в разум апосто­
ла) нарицае т отступление антихристом. Н о возьмем сполна оная
словеса Златоустова для удобства ко объявлению. А п о с т о л: «Да
никтоже вас прельстит ни по единому же образу, яко аще не при­
идет отступление прежде, и о т к р ы е т с я человек беззаконию, сын
погибельный», и прочая. 3 л а т о у с т: «О а н т и х р и с т е зде беседу­
ет, и велия открывае т тайны, что есть отступление: то самого анти­
христа нарицае т отступление, я ко многих имущаго погубити и от-
ставити» (2 Сол., зач. 275, беседа 3). Сие внимательно надлежит
смотрети, и смотревши, ведати, яко зде Златоуст не нарицае т от­
ступление антихристом, но нарицает антихриста отступлением: убо
толкуя апостолом Павлом р е ч е н н о е отступление, глаголя: «самого
того антихрист а нарицае т отступление». И что сего сказания яс-
нейши, егда рек — самого того антихриста ? Такоже и в Толковом
Апостоле в ы ш е р е ч е н н ый стих толкует, и наипаче светлейши явля­
ет, глаголя: «О а н т и х р и с т е зде беседует, и велия являе т т а й н ы, от­
ступлением бо антихрист а нарицает , яко многий хотяща отлучити
от Христа, и погубити, аще возможно будет, и избранных- и челове­
ка беззакония онаго же нарицает, ибо безчисленная злая сотворит и
прочих принудит, да сотворят- сыном же погибели того ради, яко и сам погибне т и многих погубит» (Апостол толковый, зач. 275). Ура-
зумети и зде всякому имущему ум удобно есть, яко не нарече отступ­
ление антихристом, по нарицает отступлением того паки антихрис­
та. И б о аще бы хотел н а р е щи отступление антихристом, то р е ч ь
сию рек бы сице: отступление антихристом нарицает. Обаче тако
не р е ч е н о , но виждь, я ко не у р е ч и а н т и х р и с т а , но у р е чи отступ­
л е н и я две буквы п р и л о ж и ш а с я , рекше , мъ, и бывае т р е чь сия не
п р о с т о отступление , но отступлением. Темже и яве есть, яко не
отступление нарицае т антихристом, но самого того антихрист а на­
зывает отступлением.
Еще же и следующая словеса (сиречь рядом сих в беседах и во
Апостоле толковом) не попущают разумети отступление за анти­
христ а сих ради п р и ч и н, п о н е же глаголет: «Яко той антихрис т че­
ловек будет, и яко безчисленная злая сотворит, и прочих принудит,
да сотворят : и яко той дела велия соделает и знамения покаже т
чудна. Отступление же , или ереси, или нечестие все едино може т
разуметися, обаче оно не человек есть, ниже имать человеческаго
образа. Еще же и оно никого и принудити к себе не может, зане
вещь не самодвижна есть и не существена, но от других делаема
бывает: темже не оно само к себе принуждает, но от л ю б я щ их его
принуждения к нему бывает. Еще же оно и никаких з н а м е н ий или
чудес т в о р и т и не может, занеже не суть ж и в о т н о , н и же самодвиж-
но есть, якоже речеся. Сего ради о т к р о в е н и е объясняется , яко
отступление не есть антихрист , и не нарицае т его Златоуст анти­
христом, но того антихрист а называет отступлением.
Темже, опаснаго ради о сем ведения, положим зде некий при­
мер: яко убо Христос нарицаетс я Пастырь , и Дверь , и Путь, глаго­
ля: «Аз есмь Пастырь добрый» (Ин., 10,11). И паки: «Аз есмь Дверь,
Мною аще кто внидет, спасется». И паки: Аз есмь Путь и И с т и на и
Живот» (Ин., 14,6). К сим же и прочими многими таковыми нарица­
ется Христос . П а с т ы р ие же и двери и путие, и проча я таковая не
нарицаютс я «Христос». Сице подобнообразне и антихрис т зде на­
рицается отступлением, а не отступление антихристом. И паки,
якоже еретики многими именованиями в писании нарицаются: ово-
гда бо врагами и противниками называются, овогда же звездами пре­
лестными, а иногда «облаками безводными и древесами безплодны-
ми» (Иуд., зач. 78). И паки вратами адовыми (зане ими, аки вратами
во ад нисходят последующии им). Многими же и другими именами,
подобными сим, е р е т и цы нарицаются . Тако и а н т и х р и с т многими
именованьми называется. Зде же апостол нарече его отступлением и сыном погибели, я ко многих хотяща погубити, и яко сам т ой по­
гибнет. Темже Златоуст, сие толкуя, яве глаголет: «Того самого ан­
тихрист а нарицае т отступление» (Беседы)- или сице: «Отступле­
нием бо антихрист а нарицает» (Апостол толковый). Темже что сего
явнаго толкования яснейши?
З н а ти же п о т р е б но есть, я ко антихрис т многими именования­
ми в священном писании называется (ниже, гл. 5): овогда же и сата­
ною или диаволом нарицается . Обаче выше святоотеческим писа­
нием явственно сие сказася, я ко не сатана сей будет. Темже яв е
есть, я ко ино есть диавол, и но же антихрист : тако и зде наречес я
т ой антихрис т отступлением, обаче ино есть отступление, и но же
антихрист. Сего ради не подобает мнети за едино, слияв и совоку­
пив о сих разумение: понеже едино предваряет, другое же потом
последует — антихрис т последует. И аще едино прежде идет, дру­
гое же по нем, убо я в с т в е н но показует разньство, яко и н о ест ь
отступление, и и но самый той антихрист. А яко тако суть, доказыва­
ется Святым писанием. Во Апостоле, в предисловии к солуняном
втораго послания, глаголет: «Не прежде бо быти ему (сиречь вто­
рому пришествию Христову) аще не отступление прежде приидет,
и потом антихрист, сын погибельный». И в Книг е Кирилове , в зна­
мении седмом, глаголет: «Первое бо готовит диавол отступление и
разрушение в человецех, даже того ради с радостию его (сиречь
антихриста ) приимут, егда приидет». Н и ж е : «И се есть уже отступ­
ление , и ожидаем врага, иже помалу пошле т пред собою предотечь
своих, даже и сам на готовое пришед останок уло». В той же книге
на лист е 15 сице: «Перве е бо п р и и д е т отступление, потом чело­
век беззаконию сын погибели, противник антихрист».
Выше показахом от божественнаго писания, яко антихрис т не
сатана есть. Идеже паки явственно показуется, яко и отступление
не есть антихрист : отступление бо сказуется просто отступление
от веры православныя. П о д о б но же сему и ересь, и нечестие : вся
бо сия едина суть: идеже бо ересь, тамо и нечестие , а идеже нечес­
т и е , тамо и отступление: и идеже паки отступление благочестия,
тамо и ересь и нечестие . Аще сия именами хотя и разликуют, но
едино есть просто р е ши нечестие : темже и зело яве есть, яко не
суть сия антихрист. Еще же и сие присмотрися , яко святии отцы о
самом том антихрист е сице сказуют: ов глаголет, яко человек б ы ти
имать (Апостол, Златоуст и п р о ч и й ), ов же сказует, яко человек из
блуда родитс я (Иоанн Дамаскин)- ин же повествует, я ко в телеси
имать быти (святый Андрей во Апокалипсисе)- ин же свидетель-ствует, я ко по п р и в и д е н ию вся содеет, и р о ж д е н и е , и плоть, и про­
чая вся (синоксарь в неделю мясопустную). П о д о б но же и другий
пишет, я ко родится по п р и в и д е н и ю, и мечтательную плоть своему
существу восприиме т сосуд (Ипполит, в Соборнике). Обаче от всех
сих явственно показуется единогласное любомудрии, яко той анти­
хрис т н е о т р о ч н о имети будет обра з человеческий, якоже и Хрис­
тос, и существом будет человек, но токмо сатану в себе будет носити
от самаго младенства своего, якоже показуют святии отцы в своих
писаниях. О сем паки И п п о л и т святый яв е сказует, глаголя: «Во об­
разе человечи явися Господь, и той подобне во образе человечи
изыдет». Где глаголющии о нечестии и мнящии, акибы тое самый
антихрис т есть? Н е ч е с т ие бо, отступление и ереси не и м е ют кое­
го существа или человеческаго образа, но бывают сия за оскудение
и л и ш е н ие благочестия, по глаголющему: «Идеже света л и ш е н и е ,
тамо тме пришествие» (Катихизис большой, гл. 23, л. 102). Како убо
нечестию, вещи не существенней, имети обра з человеческий? —
О т н юд не возможно! Темже яв е есть, я ко отступление несть анти­
христ. И от всех сих в ы ш е р е ч е н н ых с в я т ых о т ец п о в е с т в о в а н ий
познавается , я ко той самый а н т и х р и с т человек будет: р о д и т с я же
не от супружества законнаго, но от ж е ны блудныя д е в и ц ы. Я к о же
бо Х р и с т о с родися от М а р ии П р е ч и с т ыя Д е в ы, тако и п р о т и в н и к
Его, антихрист , родитис я имать п р о т и в о о б р а з н е , от ж е н ы, сквер­
ный д е в и ц ы, от е в р ей сущи. Темже и явствуется, я ко будет он таи-
м и ч и щь ( з а з о р н ы й ), а не сын з а к о н н ы й, и в лепоту н а р и ц а е т с я он
сыном беззаконным, яко и родитс я беззаконно, и яко велия собез-
законнует.
Показахом зде Святым писанием и прочими резонами, яко диа­
вол, и отступление, и нечестие , и ереси не суть антихрист. Подоб­
не и о нововводном имени Исусове и о агньце покажется ниже , яко
и сия несть антихрист. Еще же и о папе римском и о п р о ч их ерети­
ках последовательне во главе 3-й и з ъ я с н и т с я , я ко и сии не суть
а н т и х р и с т и, но его предотечи. Глава 3
О а н т и х р и с т е , о е ж е к а ко м н о з и а н т и х р и с т и ,
и к а ко с у т ь е д и н а н т и х р и с т
Всех убо противников и врагов Христовых, сиречь еретиков, и
царей гонителей и мучителей во Святом писании антихристами
нарицает, ради их еже ко Христу противления : и таковыя антихрис­
ти начашася от времене самаго еже на небеса Христова вознесе­
ния, яже есть сии: Симон волхв и прочий по нем, Арий, Македонии,
Н е с т о р и й и Махмет, турский законодавец. А от царей нечестивых,
гордых же и лютых мучителей, каков бе Н е р о н , Севир, Валериан,
Максимиан, Диоклитиан и п р о ч ии таковии. Сих всех в писании ан­
тихристами нарицает, как еретиков, так и нечестивых гордых царей
и лютых мучителей. О в и и бо злочестивым своим учением рабов
Христовых погубляху, о в ии же мучением за веру Христову убиваху:
и о таковых антихристах глаголет И о а н н Богослов: «Не всякому
духу веруйте, но искушайте духи, аще от Бога суть, яко мнози л ж и ви
п р о р о цы изыдоша в мир» (1 Ин., 4, 1). И паки глаголет: «Слышасте,
яко антихрист грядет, и ныне антихристи мнози быша» (1 И н . , 2 , 1 8 ).
Мнози убо бяху прежде и н ы не суть в м и р е таковые антихрис­
ти, противницы Христовы, но нам не о тех зде ныне надлежит глаго-
лати: сии бо бяху а н т и х р и с ти т о ч ию уподобительне, свойственне
же и существенне не беша а н т и х р и с т и, но т о к мо предотечи его.
Я к о же бо имя Исус сугубо разсуждается, с и р е ч ь во обществ е и
свойстве. Во обществе же , рекше общие , таковым бо именем не­
ц ыи в Ветхом Законе нарицахуся, якоже Исус Наввин, Исус Сира-
хов, Исус Оседеков и п р о ч и и. В свойстве же . сиречь яко сие имя
Исус свойственно есть Самому Тому Исусу Спасителю и Богу на­
шему, якоже рече ангел: «Родит же Сына, и наречеши имя Ему Исус,
Той бо спасет люди Своя от грех их» (Мф., 1, 21). О н и и же т ри му-
ж ие названи быша Исусами того ради, еже они суть обра з и подо­
бие истиннаго Господа нашего ИсусаХрист а (Большой катихизис , гл. 1). И егда солнце ста глаголом Исуса Наввина , чесо же ради тако
бысть? О б р а з бе Исусов оное имя, того ради сие быст ь (Апостол
толковый, зач. 330, и Маргарит, слово 2-е о с е р а ф и м е х ). И паки:
я к о же имя «Христос» сугубо разсуждается, первое во обществе ,
второе же в свойстве: и во обществе убо таково есть разсуждение,
яко общие сим именем «Христос» нарицахуся православнии царие
яко помазанницы: «христос» бо греческое слово, еже помазанника
знаменует. Сего ради и во И з р а и ли п е р в ый царь Саул нарицаем был
христом от царя Давыда, якоже он рекл к мужем своим: «Не буди
мне ничтоже от Господа, аще сотворю глас сей господину си христу
Господню, еже воздвигнути руку мою нань, я ко христос Господень
есть сей» (1 Царств, 24, 7). И паки ко убившему царя Саула сице
глаголет: «Како не убоялся еси воздвигнути руки своея на христ а
Господня?» (2 Царств , 1, 14). И паки Самуил п р о р о к того же царя
Саула христом нарицает. З р и в книге первых царств главу 12. По­
добне и Давыд нарицается христом, якоже во псалме глаголет: «Ве­
личая спасения царева, и творяи милость христу своему Давыду»
(Псалом 17, 51). И паки чре з того же Давыда Бог глаголет: «Не
прикасайтеся помазанному Моему» (псалом 104,15) — или помазан­
ным Моим, или христом Моим, якоже пише т в других переводах. В
толковании П с а л т ы ри стих сей сказуется о помазанных Аврааме и
Исааце и Иакове, понеже и сии нарицаются пророками и христами,
сиречь помазанниками. Аще же миром и не помазани, но духовне
помазани, занеже и христи нарицаются.
З р и о Христ е Господе: Христос нарицаетс я от помазания, по­
неже то к плоти свойственно. «Коею же речеши хрисмою пома­
зан? Миром воистину несть помазан, но духовное являет помазание,
сиречь Духом помазан, понеже писание тех помазанными наричет, а
в начале в помазании Дух есть, и того ради елей вместо Духа почита­
ется. И нариче т писание помазанными, кои елеем не суть помазани,
глаголя, не прикасайтесь духом Моим, сиречь помазанным Моим, и
во п р о р о ц е х Моих не лукавнуйте. Тогда не бе чин помазания , еже
елеем бывает» (Апостол т о л к о в ы й, л. 225). О таковых христах в
минеи четии 30 ноября в слове поучительном сице писано: «Мнози
убо христи, но вси смерти подлежащий. Авраам христос, но во гро­
бе истле. Исаак такожде бе христос , но кости его во гробе лежат.
Бе Иаков христос , но смерти подлежащ. И Моисей бе христос , но
в коем месте погребен, не вемы. Давыд подобно бе христос, но в
" Именем Йод Хе Bay Хе человек повелевает Природой. Именем Адонаи он покоряет царства. Тайные же силы, кои составляют владения Гермеса, все как одна повинуются тому, кто знает, как надлежит правильно произносить невыразимое имя Агла."

Изображение

Изображение
Аватара пользователя
Kupava
Сообщений: 20
Зарегистрирован: 20 апр 2013, 01:58

об антихристе слово...

Сообщение Kupava »

Благодарствую,тяжело читается,но стоило того.
Аватара пользователя
Kronos4
Сообщений: 105
Зарегистрирован: 20 апр 2013, 13:38

об антихристе слово...

Сообщение Kronos4 »

В книгах бытия не упоминается о Антихристе.Этот персонаж был придуман людьми как противоположенность Христу.Вобще вопрос так же спорный о настоящем имени Дьявола.Зовут по разному но Сатана никаким боком не касаеться зла.Сатан ангел который дважды был наказан печатью молчания.1.Раз на Совете о человечестве имеет ли место быть человеку Сатан сказал что нет.Во второй раз когда человечество развратилось и кровосмешение происходило.Он требовал справедливости и наказание для людей.И вторая печать молчания легла на него.Больше я вобще не встречал имени его.Имя Люцифер переводиться как несущий свет.Все источники указывают на то что Антихрист как таковой персонаж мифический,придуманый.С уважением!
Аватара пользователя
Kupava
Сообщений: 20
Зарегистрирован: 20 апр 2013, 01:58

об антихристе слово...

Сообщение Kupava »

Сатанаил упоминается в "Тайной книге Иоанна" как ангел 7 неба который замыслил поставить трон свой над облаками небесными, и пожелал уподобиться Вышнему за что и был изгнан от трона Божия и от устроения небесного.И когда Сатаил умолил Отца,тот дал ему и ангелам его покой на 7 дней с правом пользования и владычеством над нашей землей на срок как поведал Иисус Иоанну "который солнце трижды совершает путь свой, но это не три дня твои" что имелось в виду под этим непонятно
Аватара пользователя
Kronos4
Сообщений: 105
Зарегистрирован: 20 апр 2013, 13:38

об антихристе слово...

Сообщение Kronos4 »

Это ещё раз доказывает что различные источники и описания событий не сходяться.
Аватара пользователя
Erlik
Сообщений: 1070
Зарегистрирован: 20 апр 2013, 00:28
Пол: М

Re: об антихристе слово...

Сообщение Erlik »

Какой свет несёт Люцифер ?
Во тьме есть свет, а в свете тьма.
Аватара пользователя
Угольахмед
Сообщений: 25523
Зарегистрирован: 19 апр 2013, 23:45

Re: об антихристе слово...

Сообщение Угольахмед »

Erlik писал(а):Какой свет несёт Люцифер ?
свет познания
Аватара пользователя
Erlik
Сообщений: 1070
Зарегистрирован: 20 апр 2013, 00:28
Пол: М

Re: об антихристе слово...

Сообщение Erlik »

Благодарю Вас Мастер Unagdomed.
Во тьме есть свет, а в свете тьма.
Аватара пользователя
sfusion
Сообщений: 802
Зарегистрирован: 20 апр 2013, 13:38
Пол: М

об антихристе слово...

Сообщение sfusion »

Здравствуйте Учитель, благодарю Вас за интересный материал, много нового, для себя, узнал. С уважением!
Аватара пользователя
Паола
Сообщений: 18461
Зарегистрирован: 29 фев 2016, 05:06
Откуда: Челябинск

об антихристе слово...

Сообщение Паола »

Благодарю Вас Магистр Ипсиссимус за познавательный материал. С уважением!
Аватара пользователя
Макошь
Сообщений: 10447
Зарегистрирован: 22 авг 2019, 20:35
Пол: Ж

об антихристе слово...

Сообщение Макошь »

Благодарю Вас, уважаемый Магистр Ипсиссимус, за Ваш труд и ценные знания, которыми Вы щедро с нами делитесь. Храни Вас Бог!
С уважением и благодарностью.
Аватара пользователя
Яна Свет Леонидовна
Сообщений: 16733
Зарегистрирован: 31 дек 2016, 07:52
Откуда: Россия, Выборг
Пол: Ж

об антихристе слово...

Сообщение Яна Свет Леонидовна »

Благодарю Вас, уважаемый Магистр Ипсиссимус, за знания.
Ответить

Вернуться в «О СИБИРСКОМ МАСТЕРСТВЕ И ОБУЧЕНИИ»